Samstag, 4. Juli 2009

سخنی در باره خودمان


پیشگفتار

از بدو آغاز فعالیت کمیته ی حمایت از مبارزات اعتراضی مردم ایران که در عین حال، هدف آگاه ساختن مردم ایران را در دستور کار خود قرار داده است، سنگ اندازی و اخلال از جانب جریانهائی که مدافع نظام جمهوری اسلامی هستند، آغاز شده است و ما در نخستین هشدار باش خود به هممیهنان خویش به آن اشاره کردیم. نظر کمیته ما بر آن است ،که تنها بر ویرانه های رژیم جمهوری اسلامی، امکان بنای یک ایران آزاد و آباد و شکوفان وجود دارد. کمیته ما برای حمایت از این یا آن جناح حاکمیت اسلامی تاسیس نشده است و دست دراز شده هیچ جناحی نیست. ما از مبارزه مردم ایران حمایت می کنیم و از هر گونه دخالت خارجی در ایران که تاثیرات شوم آنرا در تاریخ کشورمان تا کنون دیده ایم، بیزاریم.

با توضیح این مقدمه کوتاه تمایل داریم به پاره ای انتقادات، پیشنهادات شرکت کنندگان در جنبش اعتراضی در خارج از کشور در حمایت از هممیهنانمان پاسخ گوئیم.

نخست اینکه پاره ای از هموطنان ایراد می گرفتند که به چه مناسبت عکسهای نمایشات اعتراضی و فیلمهای مربوطه را در تارنمای خویش قرار نمی دهیم و یا با تاخیر این کار را می کنیم. باید گفت که هم امکانات فنی ما محدود است و هم توانائیهای مجریان و فعالین بی نهایت نیست که تمام وقت، در خدمت این فعالیت باشند. برای رفع این نقیصه ها، ما دست هر کس را که بخواهد به این تارنمای مترقی یاری برساند، می فشاریم.

پاره ای از شرکت کنندگان برعکس معترض بودند، که چرا عکسبرداری و فیلمبرداری می شود و این فیلمها در شبکه اینترنت برای همگان قابل دسترسی است و پیشنهاد می کردند از این کار خودداری شود. در این زمینه بیان چند نکته ضروری است. نخست اینکه در این نمایشات، افراد بیشماری با تلفنهای همراه خود بطور آشکار عکس می گیرند که برگزارکنندگان نمایشات اعتراضی، نمی توانند از آن ممانعت به عمل آورند. عکسبردارهای غیر آشکار که بهر صورت غیر قابل کنترل بوده و منعش از حدود توانائیهای ما خارج است. پلیس آلمان نیز از همه شرکت کنندگان در این نمایشات فیلمبرداری می کند. این عمل از نظر قانونی جرم نیست. دوم آنکه، هدف از برگزاری این نمایشات حمایت از مردم ایران است و باید به آنها دستآوردهای مبارزات مردم در خارج از کشور را نشان داد، تا آنها بدانند که هموطنان آنها در خارج بی کار ننشسته اند و فریاد آنها را به گوش جهانیان می رسانند. این عمل بدون فیلمبرداری و بازتاب آن در شبکه اینترنت میسر نیست. نگاهی به شبکه اینترنت، نشان می دهد که صدها هزار ایرانی در خارج از کشور، در این نمایشات در اقصی نقاط جهان شرکت کرده و تصاویرشان در شبکه اینترنت قابل رویت است. اجرای پیشنهادات این دوستان در عمل به معنی خود سانسوری بوده و نقض غرض است. ما نمی توانیم نمایشات “مخفی“ برگزار کنیم که کسی نتواند از وجود آن واقف شود. برعکس کار ما باید دارای وسیعترین بازتاب باشد. شرکت کنندگان در این نمایشات باید روی این حساب کنند که ممکن است تصاویرشان در نشریات خارجی و تلویزیونها بازتاب یافته و بر سر آنتنها پخش شود. بهمین جهت نیز ما با مطبوعات و رسانه های گروهی تماس می گیریم و از انعکاس اخبار نمایشات اعتراضی خویش ، همراه با عکس و تفصیلات در رسانه های آنها و در سطح جهانی مسروریم. باین جهت ، نظر ما بر این است که هر شرکت کننده در نمایشات خود باید تلاش کند نوع آرایش خود را طوری برگزیند که خطری تهدیدش نکند. برگزار کنندگان تظاهرات نمی توانند و قادر نیستند این مسئولیت را بعهده گیرند.

البته اگر کسی تصویرش در تارنمای ماست و تمایلی ندارد که آن نشان داده شود می تواند با مسئولین کمیته تماس برقرار کرده و برای حذف آن صحبت کند. ما آمادگی هر گونه همکاری با هموطنان خویش را در این زمینه ها داریم. این تماس شخصی ، از آن جهت لازم است که همانگونه که در مقدمه این سخنان بیان کردیم ، پاره ای افراد با ادعاهای بی جا و خلاف واقع و با جا زدن خود بجای دیگران، خواهان حذف تصاویر دیگران می شوند که به آنها اساسا ربطی ندارد. زیرا چنین افرادی از اساس ، مخالف افشاءگری علیه سلطه استبدادی رژیم جمهوری اسلامی هستند و در کار مبارزات ما خرابکاری می کنند. ولی بهر صورت پیروزی از آن ملت است. کمیته ما برای هر نوع انتقاد و پیشنهاد دارای گوش شنواست. با ما همکاری کنید تا بتوانیم بهترین نتایج را به کف آوریم.

Mittwoch, 1. Juli 2009

Aufruf: Solidarität mit der Demokratiebewegung im Iran

Aufruf

Liebe Landsleute, liebe deutsche Bürger,

wir wollen Euch, Freunde und Landsleute, aufrufen, Euch am Samstag, den 04. Juli 2009 ab 16 Uhr in München beim Rindermarkt am Brunnen zu versammeln.

Nach der schrecklichen und brutalen Niederschlagung der Demonstrationen in den letzten Tagen müssen wir zeigen, dass nur auf der Ruine der Islamischen Republik ein freier, demokratischer Iran aufgebaut werden kann.

Wir müssen uns nach unseren erfolgreichen Aktionen in München auch weiterhin im Inland und Ausland betätigen, um die Massenproteste im Iran zu unterstützen.

Es werden live persische Protestlieder gespielt und gesungen.


Komitee zur Unterstützung der Massenproteste im Iran

www.demokratie-iran.blogspot.com

Im Sinne des Presserechts e.V. Eigendruck in Selbstverlag
Fereidun Montaghemi Milbertshofenerstr. 56, 80807 München

Dienstag, 30. Juni 2009

فراخوان در پشتیبانی از مبارزات مردم ایران

هموطنان عزیز!

برای اعتراض به کشتار بیرحمانه مردم بی دفاع میهن ما.

برای حمایت از مبارزات اعتراضی مردم کشورمان.

برای حمایت از تداوم مبارزه و مقاومت مردم

کمیته دفاع از مبارزات اعتراضی مردم ایران از شما دعوت می کند در آکسیونهای زیر با این کمیته ایرانیان مونیخ همکاری کنید.

همراه با موسیقی زنده، نمایش تصاویر جنایات رژیم و مبارزه مردم.

از شما درخواست می شود با مامورین انتظامات همکاری کنید.

در روزهای شنبه 4/7/2009

11/7/2009

18/7/2009

München Rindermarkt am Brunnen am Samstag 04.07.2009 um 16:00 Uhr

München Neuhauserstr. 8 Fußgängerzone am Samstag 11.07.2009 um 16:00 Uhr

München Neuhauserstr. 8 Fußgängerzone am Samstag 18.07.2009 um 16:00 Uhr

azadi.novin@gmail.com

http://www.demokratie-iran.blogspot.com/

Montag, 29. Juni 2009

گزارش تحصن روز شنبه 27/06/2009









مراسم همبستگی و همدردی با خانواده های داغدار ایران
گزارش تحصن روز شنبه 27/06/2009
“از خون جوانان وطن لاله دمیده
از ماتم سرو قدشان سرو خمیده
در سایه گل بلبل ازین غصه خزیده
گل نیز چو من در غمشان جامه دریده
چه كجرفتاری ای چرخ چه بد كرداری ای چرخ“
عارف قزوین




در روز شنبه 27/06/2009 مبتنی بر فراخوان کمیته حمایت از مبارزات مردم ایران تحصنی در مرکز شهر مونیخ برگذار شد. شرکت کنندگان که حدود 300 نفر بودند با شمع در این مراسم حضور داشتند. بر روی زمین نام ندا به منزله سمبل مقاومت در ایران همراه با نام ایران با شمع نگاشته شد. تصاویر جانباختگان اخیر به صورت رنگی به نمایش گذارده شد تا نمونه بربریت نظام جمهوری اسلامی به بهترین نحوی بازتاب یابد. بر روی تصاویر، گل سرخ خودنمائی می کرد. شرکت وسیع هموطنان ما نشانه احساس همبستگی و غرور ملی همه آنها بود. بسیاری از شرکت کنندگان لباس سیاه به تن داشتند.
برگذار کنندگان برنامه را با سرودهای انقلابی آغاز کردند. “یار دبستانی من“، “ای ایران“ و.. باتفاق خوانده می شد. دو دکلمه توسط یکی از دوستان اجراء شد. دکلمه نخست در مورد احساس یک ایرانی هموطن بود که تاثیر قتل “ندا“ را بر خودش به قلم آورده بود. دکلمه دوم شعر “لالا...لالا، دیگه بسه گل لاله“ بود که به اجراء در آمد و مورد توجه قرار گرفت. تعداد 600 عدد اعلامیه بزبان آلمانی و 200 عدد اعلامیه به زبان فارسی پخش شد و از تمام فعالیتها برای ثبت در تاریخ مبارزات مردم ایران فیلمبرداری به عمل آمد. شعارهای این تحصن که دو ساعت طول کشید با احساس نفرت به جمهوری اسلامی همراه بود. هممیهنان ما یک صدا سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی را تقاضا می کردند و صدایشان را به گوش همه به زبان فارسی و آلمانی می رساندند. شرکت کنندگان واقف بودند که این نمایش اعتراضی برای حمایت از این یا آن جناح نظام استبدادی حاکم نیست برای به زیر پرسش بردن تمامیت نظام استبدادی است.
در اعلامیه آلمانی در مورد “ندا“ نوشته شده بود:
“... قتل خانم ندا آقا سلطان نقطه اوج این بربریت جنایتکارانه بود. ندا به فارسی به معنای “صدا“ست. ندا اکنون ندای خلق است. ندا دیروز به قتل رسید ولی امروز میلیونها ندا به دنیا آمدند. فرزندان ما همه ندا هستند. ما امروز بر ضد رژیم جمهوری اسلامی در تمامیت خود اعتراض می کنیم. ما همه ندا هستیم و ما این جنایتکاران مذهبی را برای بربریتشان به محاکمه خواهیم کشید. روز رستاخیز ما زیاد دور نیست.“
“بنی آدم اعضای یکدیگرند
که در آفرینش ز یک گوهرند
چو عضوی بدرد آورد روزگار
دگر عضوها را نماند قرار
تو کز محنت دیگران بی غمی
نشاید که نامت نهند آدمی“
سعدی

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی
مرگ بر دیکتاتور بزرگ