Dienstag, 23. März 2010

گزارشی از نمایشات اعتراضی ایرانیان مقیم مونیخ در مقابل نشست نوروزی کنسولگری ایران

در روز 13 ماه مارس 2010 به دعوت کمیته حمایت از مبارزات اعتراضی مردم ایران در مونیخ در تحت لوای “برای آزادی، استقلال از اجانب، عدالت اجتماعی و جمهوری ایرانی“، ایرانیان این شهر برای اعتراض به حضور رسمی نمایندگان جمهوری اسلامی رحیم مشائی در این شهر در جلوی هتل بایریش هوف تجمع کردند.
نمایندگان این رژیم با اسکورت و محافظت پلیس دولت ایالت بایرن در آلمان به هتل آمدند. مامورین امنیتی شرکتهای خصوصی و دولتی در همه جا به چشم می خوردند. مامورین کنسولگری مشتی سیاهی لشگر برای گزارشات تبلیغاتی خویش به همراه آورده بودند که باید در جاهای مختلف سالن به صورت پراکنده می نشستند که هم وظیفه نظارت و هم وظیفه سیاهی لشگر را برای فیلمهای تبلیغاتی رژیم به عهده بگیرند.
نمایندگان رژیم جمهوری اسلامی که از حضور ایرانیان معترض وحشت زده شده بودند با الفاظ رکیک که لایق رهبر کبیرشان سید علی خامنه ای است به مقابله با فعالیتهای کمیته پرداختند. اعضای کمیته از مدعوینی که دعوت رژیم را پذیرفته بودند و بویژه از این صحنه زشت فیلمبرداری نمودند که آنرا برای نشان دادن ماهیت مامورین چاقوکش این رژیم بزودی منتشر می کنند. شعارهای این نمایشات عبارت بودند از:
مشائی مشائی داریم برات پیامی/ یا مرگ یا رهائی
مرگ بر دیکتاتور
سرنگون باد نظام جمهوری اسلامی
آزادی اندیشه با این رژیم نمیشه.
مدعی عدالت خجالت خجالت.
هموطن هموطن حمایتت می کنیم.
ایرانی میمرد ذلت نمی پذیرد.
می جنگیم میمیریم ایران را پس می گیرم.
نظام دینی نمی خوایم رهبر زوری نمی خوایم.
“آن خس و خاشاک توئی
پست تر از خاک توئی
شور منم
نور منم
عاشق رنجور منم
زور توئی
کور توئی
هاله بی نور توئی
دلیر بی باک منم
مالک این خاک منم“
ای رهبر آزاده / تجاوز هم آزاده؟
خامنه ای حیا کن/ سلطنتو رها کن
حسین حسین شعارشون/ کهریزک افتخارشون
ما ملتیم ، نه امت/ ما نور می خوایم ، نه ظلمت
احمدی کم آورده/ شعبون بی مخ آورده
ما هالهء نور نمی خوایم/ حکومت زور نمی خوایم
تعداد زیادی اعلامیه به زبان فارسی و آلمانی پخش شد و همراه با پخش سرودهای انقلابی از جمله شعر احمد شاملو بنام “در بن بست“ که در سال 1358 نگاشته شده است، سرود “ای ایران“ و “یار دبستانی“ به صورت زنده اجراء شد.
این آکسیون مورد حمایت دو تشکل دیگر ایرانی بنامهای اتحاد برای ایران و ایرانیان آزادیخواه در مونیخ نیز قرار گرفت که در مقابل حشن کنسولگری به جمع سایر ایرانیان پیوستند و همبستگی ایرانیان را برای مبارزه با رژیم جمهوری اسلامی به نمایش گذاردند. در عوض تشکلی با نام بی مسمای “مونیخ همیار ایران“ که فعالینش از همان آغاز مبارزه مردم بدون داشتن ابتکار مستقل فقط با سیاست رقابت مسموم و اقدامات موازی در کار آکسیونهای مشترک در مونیخ اخلال می کردند و می کنند نخست با جعل ساعت شروع برنامه و سپس کتمان نام برگزار کنندگان برنامه، نشان دادند که نه تنها بوئی از مبارزه دموکراتیک نبرده اند بلکه نقش مخربی را در مبارزه دموکراتیک در مونیخ اجراء می کنند. آنها تنها ابتکارشان تماس مستقیم و شخصی با کنسولگری بود تا رای خودشان را پس بگیرند. آنها نه تنها در این مبارزات و در تقویت آن نقشی نداشتند بلکه با جعل خبر در روزنامه “زود دویچه سایتونگ“ که مورد اعتراض سایر تشکلهای ایرانی و اعتراض به روزنامه فوق در این شهر قرار گرفت به درج مشتی اخبار جعلی در مورد ترکیب، خواستها و شرکت کنندگان در آکسیون پرداختند که حقیقتا به درجه معینی از وقاحت و زورمندی نیاز دارد. این کار را آنها در مورد آکسیون قبل از آن نیز که قرار بود نشست فوق در هتل سیتی هیلتون برگزار شود اجراء کردند. اجازه اعتراض به شرکت نمایندگان رژیم در این نشست توسط کمیته ما کسب شده بود. آنها بدون تماس با کمیته در مورد آکسیونی که نه حق برگزاری آن را داشتند و نه حق تعطیل آنرا با ارسال پیام از طریق پست الکترونیکی به ایرانیان اطلاع دادند که آکسیون فوق ملغی شده است. کمیته ما در زمان خود به این اقدامات خرابکارانه اشاره کرد. خوشبختانه فعالیتهای بعدی خرابکارانه آنها در مورد آکسیون دوم با شکست روبرو شد و کمیته با انتشار اعلامیه و تماسهای تلفنی و فردی و پست الکترونیکی به ایرانیان اطلاع داد که به اخباری که بجز از مجرا و منبع کمیته شایع می شود توجه نکنند و فریب اخبار جعلی را نخورند. این روش ناپسند در میان اپوزیسیون ایران کم نظیر است. گروهی بخود اجازه دهد آکسیون گروه دیگر را تعطیل اعلام کند تا کسی در آن شرکت نکند. این اقدامات تنها مورد پسند رژیم جمهوری اسلامی است. ما در این گزارش نیز نظر ایرانیان را به این حرکات مضر و بی مسئولیت جلب می کنیم
azadi.novin@gmail.com

http://www.demokratie-iran.blogspot.com/
Komitee zur Unterstützung der Massenproteste im Iran(München)